NEOBYČEJNÝ DIÁŘ

JAK SI ZORGANIZOVAT ČAS

Čas je drahocenná věc. Někdo říká, že má času nedostatek a někdo jej má skutečně málo. Respektive jej potřebuje doopravdy více a nebo jen neumí s vlastním životem dostatečně naložit a zorganizovat si vše, co chce za den (či měsíc, rok?) stihnout. Dnes vám dám pár tipů a ukážu vám jak si třídím čas já.

Dnes to bude jen úplně holý základ, ale pokud byste chtěli podrobnější tipy, díky kterým jsem se naučila plánovat… Po přihlášení k odběru na http://neobycejnydiar.cz/, vám přijde na email můj ebook, který jsem napsala.

1. Vytvořte si zápisník, který vás bude bavit

Takto třeba vypadal můj ještě před Neobyčejným diářem. Myslím, že to byl ještě rok 2015.. 

Vždy jsem měla neuvěřitelnou potřebu psát, zdobit a dělat věci hezké. Třeba i ve škole, když jsem si vedla ošklivý sešit, psala jsem rychle a neupraveně, neměla jsem ani chuť se z něj učit. Upřímně nevím, co budu dělat teď, až ze školy odejdu. Vždy mě bavilo si vést sešity a teď nebudu mít co psát. No napadá mě, že si třeba založím barevnou kuchařku..
Ale zpátky k věci..

Jak šel čas tak jsem vytvořila můj Neobyčejný diář a mé plánování začalo nabírat na obrátkách. Na začátku jsem nečekala, že by se mohl líbit tolika lidem, ale dnes slouží již stovkám z vás. To mi dělá neuvěřitelnou radost. Avšak nabídka diářů a sešitů je dnes tak velká, že stačí mrknout na internetu a určitě vás nějaký zaujme!
A kdyby se vám přeci jen zalíbil ten můj najdete ho na http://neobycejnydiar.cz/

2. Rozdělte si všechny věci do více dnů

Chápu, že občas to vážně nejde. Třeba když dostaneme hodně práce na doma a do toho musíme dělat ještě spoustu jiné práce a vše musí být hotové už zítra.

Ovšem pokud máme naplánovaných více drobností, je lepší si je vypsat. Často se mi totiž stává, že se všechno snažím udržet v mysli a můj úchvatný mozek spojí všechno dohromady. Já mám pak pocit, že toho mám hrozně moc a místo, abych udělala jednu z maličkostí neudělám vůbec nic.Takže je to jasný, vypíšu si to a v lepším případě, to pak splním i v daný den.

3. Pište si vše, co by jste jinak zapomněli

Občas si přijdu až komicky, co všechno si musím zapisovat, ale na druhou stranu si alespoň vykouzlím úsměv na tváři. Záleží samozřejmě na každém z nás, co si potřebuje zapisovat.
Na druhou stranu už se mi stalo i to, že jsem si zapsala, že si mám přivézt nějaké nástavce. Do teď nevím jaké.. A to mi to pak vrtá hlavou a byla bych možná i raději, kdybych si to nezapsala..

4. Zvýrazňujte a dodržujte

Na to jsou ideální trackery, kdy si naplánujete, co budete dělat a poté odškrtáváte jednotlivé dny. Zvýrazňování známe všichni a myslím, že není potřeba jej vysvětlovat.

Já mám již ozkoušeno, že nejlepší je si rozdělit čas do několika skupin a především se je naučit dodržovat. Na to mi nejvíce pomáhají deadliny (neboli poslední termín, kdy by měla být práce hotová). Patřím bohužel mezi ty, co nechávají práci na poslední chvíli, ale za to pak makám na 1000%, zažeru se do toho a udělám to za pár hodin, než abych se s tím dělala třeba 2 týdny (jsem děsný prokrastinátor a jak práci přeruším, už se k ní většinou nevrátím)

 

Naopak mám často pocit, že musím pořád něco dělat a pak si nedokážu pořádně odpočinout, což jednu dobu nebylo vůbec dobré. Proto mám pro letošní rok dvě hezká předsevzetí a to je čas na odpočinek a nevyšilovat. Možná to zní vtipně, ale já mám i ten odpočinek letos naplánovaný a musím říct, že se od té doby cítím mnohem lépe.

Času máme zkrátka všichni stejně a je na nás, jak s ním naložíme. To že budeme říkat, že jej nemáme nám naopak přitíží a skutečně nám bude mizet „pod rukama“, ale to už je jiná filozofie a o té jindy..!

Mějte se a smějte se 🙂
Canli 🙂

A jak si organizujete čas vy? Napište mi to do komentářů.. 

2 komentáře

  • Lucka

    Tak tenhle je super! Já teda používám obyčejný klasický diář, ale bez něj jsem ztracená, to si pak vůbec nepamatuju, co mám udělat, kde mám být. Máme hodně projektů do školy a díky diáři to tak nějak dávám aspoň. 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *