INSPIRACE

Jak ovládnout sociální sítě?

Sociální sítě všichni známe. Instagram, Facebook, Twitter, LinkedIn a mohla bych pokračovat.
Začala jsem si však všímat, že je spoutu lidí neumí využívat ku svému prospěchu. Pojďme se společně podívat na to, jak a co vlastně funguje. Konkrétně se budeme dnes zaměřovat na Instagram a Facebook.

Obyčejný člověk sdílí své osobní fotografie a vnímá sociální sítě jen jako „něco“, kde se může pochlubit.  Tento článek tedy bude spíše pro bloggery, youtubery nebo vlastně pro kohokoliv, kdo si chce vybudovat nějakou komunitu. Když se totiž podíváme na sociální sítě z jiného pohledu, mohou nám na naší cestě velmi pomoci, jen musíme vědět jak na to.

Přináším vám tedy mé osvědčené rady a tipy.

INSTAGRAM
Instagram dnes jednoznačně vede. Propojení s lidmi je tu nejjednodušší, rychlé a efektivní. Dosahy jsou zde mnohem větší, ale zase se Váš profil snadno přehlídne. Musíte něčím zaujmout!
Pokud zde chcete uspět, chce to dodržovat následující pravidla.

• Pravidelnost příspěvků
Najděte si čas, kdy jsou vaši sledovatelé nejaktivnější a postujte pravidelně. Nejlépe každý den. (Vím, že ne vždy to jde. Osobně s tím mám také problém, jelikož dělám různé aktivity v různý čas a neřeknu si „aaa je moje hodinka, kdy přidávám příspěvky“ a nejdu automaticky postovat.
Já přidávám příspěvky ve večerních hodinách, kdy už jsem většinou doma a vím, že moji sledovatelé také.

• Různé příspěvky
Držte se nejlépe nějakého tématu, ale kombinujte různá světla, barvy, město, přírodu, zkrátka vymyslete něco originálního. Hlavní je, aby byla fotografie kvalitní. Nemusíte zrovna používat filtry, ale například obyčejný jas a kontrast dodá fotce to právé ořechové! 🙂
Tip: Já se snažím zachovávat původní velikost instagramu a to 1080px x 1080px, jelikož mi přijde, že když přidám fotku v původní velikosti, ve feedu se mi zobrazuje rozmazaná.
Pokud budete přidávat jenom selfie, přitáhnete například nezadané muže kolem čtyřicítky a to nechcete, že ne? (Teď to bylo spíše k holkám, ale chápete, co tím chci říct..)
Tady je důležitý také tzv. FEED. Jak vám fotky společně ladí a jaký váš profil celkově vyvolává dojem.

Velké + instagramu jsou stories, které jsou mnohem lépe zpracované, než u facebooku. Některé profily se například zaměřují více na stories, než na tvoření feedu. Záleží na vás, jak instagram pojmete.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

– Ukázky mých oblíbených feedů (po rozkliknutí se dostaneš přímo na jejich profil) 🙂

• Popisky
Spíše někoho zaujmete, pokud budete psát něco zajímavého do čeho se čtenář začte, než když přidáte fotku bez popisku. Můžete psát zážitky ze života, zamýšlet se nad něčím, ptát se lidí na názor a otázky.

• Cílová skupina
Je důležité si určit pro koho jsou určené naše příspěvky, kdo chceme, aby je komentoval atd.. U mě je to například češi, 15 – 28 let/ cestovatelé/ obyčejní lidé/ lidé, co rádi přemýšlí/ umělci –  Podle toho také určovat hastagy, sdílení ve skupinách, zapojování se do různých aktivit (např. Livestream a další)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

– Ukázky mých oblíbených feedů (po rozkliknutí se dostaneš přímo na jejich profil) 🙂

• Hashtagy
Dost podceňovaná kategorie. Každý den vídám, že spoustu lidí, používá hastagy špatně. Pokud se zaměřuji na české publikum, je hloupost používat anglické hastagy. Ty vám přivedou na profil cizince a pokud je tedy nezaujmete fotkami, pravděpodobně nebudou ničemu rozumět.
Já používám např. #czechblogger #dnestvorim #dneskreslim #blogerkyczsk #nakopnito
Je fajn přidávat hashtagy, které používá méně lidí. Je větší šance, že na vás v nich narazí někdo koho zaujmete. K tomu skvěle slouží funkce sledování hashtagů.
#nakopnito je skvělý nástroj pro české instagramery. Pod tímto hashtagem se vzájemně podporují lidé, kteří potřebují nakopnout Instagram algoritmus a tím tak zvýšit své dosahy.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

– Ukázka úpravy fotek

• Komentování, likování
Buďte aktivní, komentujte a lajkujte nové lidi. Pokud například okomentujete něčí fotku, tím spíše si rozklikne váš profil a třeba jej zaujmete natolik, že vás začne sledovat. 🙂
Tady slouží naprosto skvěle hashatag #nakopnito, pod kterým se komentujeme navzájem!

• Algoritmus
Řadu lidí změna algoritmu vyděsila, ale pokud budete dodržovat pravidla výše, mělo by vám to nahrávat do karet. Není to zkrátka nic složitého, ale pokud chcete v něčem uspět, musíte se tomu vždy věnovat.

FACEBOOK
Řada lidí (i těch dost slavných) si myslí, že Facebook je už dávno pod drnem. To však vůbec není pravda!
Také jsem si to dříve myslela, ale po zapracování na této sociální síti jsem zjistila, že je zde vybudování komunity možná i jednodušší. Záleží tedy na jaké téma stránku vedete, ale dosahy jsou zde mnohem jednodušší navýšit. Jen musíte mít v komunitě lidi, kteří jsou aktivní, komentují a lajkují.

• Fotky, příspěvky
Všimla jsem si, že většina blogerů na své facebook stránce sdílí jen odkazy na svůj blog, ale ty se nám většinou komentovat nechtějí a nebo komentujeme přímo na blogu pod článkem. Proto je vhodné sdílet i samostatné příspěvky/ fotky, ve kterých se lidí například na něco ptáme. Lidé mají pak větší motivaci příspěvek okomentovat.

Já to dělám jednoduše, mám propojený instagram a facebook. Každá fotka na instagramu se mi automaticky nahraje na facebook.

Na facebooku jsme založili skupinu Nakopávači FACEBOOK STRÁNEK (kam se můžete přidat) podobnou hashtagu #nakopni to. Vzájemně si zde komentujeme naše příspěvky, jelikož čím více lidí váš příspěvek okomentuje, tím více lidí jej uvidí. Zvýší se vám dosahy a nemusíte si například platit reklamu.

Narozdíl od instagramu tady nemusíte řešit žádný FEED, pokud patříte mezi lidi, kteří zrovna neumí kombinovat fotky, tak aby k sobě ladili, nebo máte zkrátka jen více barevný život, facebooku je to jedno.. 😀 + pro vás.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

– Ukázka dosahů v závislosti na komentářích

• Reklama
Reklama zde funguje naprosto bezvadně. Osobně si myslím, že na ní není nic špatného, protože jinak se o vás lidi nemají jak dozvědět. Na svou stránku k blogu jsem reklamu nepoužila, ale na stránku Neobyčejný diář ano a rozhodně se vyplatila. Během měsíce se o mě dozvědělo tisíce lidí a z toho jsem získala spoustu sledovatelů.
Pro reklamu je však důležité mít Business Manager. Ta propagace, co vám Facebook nabízí je hodně vzdálená, té která opravdu funguje. Je potřeba se s tím naučit. Ale opět říkám, není na tom zase tolik složitého.

Jinak u Facebooku platí stejná pravidla jako u instagramu. Je potřeba si určit cílovou skupinu, postovat pravidelně a psát zajímavé popisky, mít kvalitní fotografie, atd.. Nejlepší je však mít obě sociální sítě propojené. Ušetříte si tím čas.

Tak to bude pro dnešek vše. Hromadily se mi v poslední době dotazy, jak vylepšit své sociální sítě, tak snad jsem vám to trochu přiblížila a pochopili jste, že to není o tom prdnout tam první fotku, co vás napadne.. 🙂

Mějte se a smějte se 🙂 Canli 🙂

6 komentářů

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *